Strona główna » O firmie » Wydarzenia

ŁoKeR Polski Rower łączy siły ze sponsorami

  • ŁoKeR Polski Rower łączy siły ze sponsorami
Pilotażowa, Łomżyńska Komunikacja Rowerowa - ŁoKeR wystartuje dzięki lokalnej współpracy ze sponsorami prywatnymi na rzecz mieszkańców.

Do trzech stacji miejskich dołączyło kilkunastu sponsorów. Do idei ekonomii dzielenia się dołączyli: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A., Galeria Łomża, Kino Millenium, Sonarol Sp.j. Najda, INTER CARS S.A. Grupa Łomża, Carpexim Producent Rolet i Żaluzji, Spółdzielnia Mieszkaniowa Perspektywa, Development Sp. j. Zacharzewski i Skowroński, Centrum Handlowe 4 PLUS Pianpol Tex Sp. z o.o., Armapak Producent Opakowań, Grodzki Development Sp.j. , firma realizująca projekt Veranda Park, BTS Szymańscy, Bosch Service, Garage Grill & Bar, MPEC  – informuje operator, firma BikeU.
Lubisz jazdę na rowerze, ale nie masz gdzie go trzymać w mieszkaniu? Jesteś wędrownym freelancerem lub własny środek komunikacji nie mieści się jeszcze w twoim zasięgu finansowym? Miasto daje ci rozwiązanie w postaci rowerów, które każdy może wypożyczyć z dostępnych punktów postojowych. Choć tego typu komunikacja jest w symboliczny sposób odpłatna, można ją skojarzyć z coraz bardziej popularną ideą współdzielonej konsumpcji – czyli inaczej ekonomią dzielenia się.
Rowery miejskie to najbardziej znane przykłady tego typu wymiany korzyści, których promotorami w Łomży stali się właśnie lokalni przedsiębiorcy wraz ze spółdzielniami mieszkaniowymi. Na otrzymany od firmy BikeU pakiet informacji, potrzebny do dalszego procedowania w sprawie tworzenia sieci satelickich stacji sponsorskich oraz zasadach wdrażania w ramach budowanego systemu „ŁoKeR Polski Rower”, pozytywnie odpowiedziało aż kilkunastu partnerów.
- Zgodnie z umową, aby w Łomży mógł wystartować rower miejski, do 3 miejskich stacji zobowiązani byliśmy pozyskać 7 stacji prywatnych, co też właśnie uczyniliśmy – zaznacza Marcin Jeż, dyr. ds. Inwestycji i Rozwoju BikeU. – Mało tego, w sumie Łomżyńską Komunikację Rowerową wspierać będzie więcej sponsorów niż planowano.
Wśród sponsorów stacji prywatnych znaleźli się:
1)     Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy http://piatnica.com.pl/
2)     Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A. http://www.pepees.pl/
3)     Galeria Łomża http://www.galerialomza.pl/
4)     Kino Millenium  https://kinomillenium.pl/
5)      INTER CARS S.A. Grupa Łomża https://www.intercars.com.pl/
6)      Sonarol Sp.j. Najda http://www.sonarol.pl/
7)      Carpexim Producent Rolet i Żaluzji http://carpexim.pl/
8)      Spółdzielnia Mieszkaniowa Perspektywa https://smperspektywa.pl/
9)      Development Sp. j. Zacharzewski i Skowroński http://developmentlomza.pl/
10)    Centrum Handlowe 4 PLUS Pianpol Tex Sp. z o.o.  http://pianpoltex.pl/
11)    MPEC http://mpec.lom.pl/
12)    Autoryzowany BOSCH SERVICE GOSK http://gosk.bosch-service.pl
13)    GARAGE GRILL&BAR Łomża https://garagelomza.eatbu.com
14)    BTS Szymańscy http://www.bts-lomza.pl/
15)    Armapak Producent Opakowań http://www.armapak.pl/
16)    Grodzki Development Sp.j. firma realizująca projekt Veranda Park     http://grodzkidevelopment.pl/


Lokalnym firmom zależy na rowerowej promocji
- Alternatywą dla obecnej sytuacji w wielu miastach jest coraz bardziej popularna idea bike sharing’u, czyli systemu wspólnego użytkowania rowerów. Jest to oczywiście środek transportu, który na dłuższych dystansach może się nie sprawdzić, natomiast do jazdy po mieście jest wręcz idealny. Nie emituje spalin, nie powoduje zatoru, a do tego pomaga utrzymać dobrą kondycję, pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, a także i kieszeń. Jeśli połączymy te dwa rozwiązania otrzymamy system wypożyczania rowerów, czyli propozycję dla tych, którzy cenią sobie dbałość zarówno o środowisko, jak i o lepsze życie w mieście – podkreśla Patrycja Ciszewska, Dyrektor Galerii Łomża  - Jest to także świetne rozwiązanie dla tych, których nie stać na zakup własnego roweru oraz jego utrzymanie. Ten sposób poruszania się po mieście jest także idealną metodą na zwiększenie identyfikacji mieszkańców z miastem, a także wpływa na jego pozytywny wizerunek. Nam, jako przedsiębiorcom rozwijającym lokalny biznes i dającym miejsca pracy, powinno na tym szczególnie zależeć, tym bardziej, że w innych krajach taka praktyka zachęcania także swoich pracowników do korzystania z tego typu komunikacji, jest na porządku dziennym – podsumowuje Iwona Gosk właścicielka Bosch Service i Garage Grill & Bar w Łomży .
6 miesięcy na ŁoKeRze
Funkcjonowanie systemu pilotażowego potrwa od końca kwietnia  do 31 października 2018. Łącznie system będzie zlokalizowany w strategicznych punktach miasta. Rower wypożyczasz i oddajesz w dowolnej stacji.

Pierwsze 15 minut mieszkańcy dostaną w prezencie
Rejestracja w systemie Łomżyńska Komunikacja Rowerowa ŁoKeR to koszt 19 zł. Z pierwszych 15 minut mieszkańcy korzystają za darmo. Dodatkowe pakiety darmowych minut będą dla pracowników, członków spółdzielni uczestniczących w programie jako Partnerzy Miasta w zakresie Stacji Sponsorskich. Za wypożyczenie roweru powyżej 15 minut do 60 minut poniesie się koszt tylko symbolicznej złotówki.


Na jedno konto będzie można wypożyczyć jednorazowo nawet dwa rowery
Minimalne saldo wymagalne do wypożyczenia dwóch rowerów to 18 zł, zaś minimalne saldo wymagalne do wypożyczenia jednego roweru to 9 zł. Wszelkie informacje związane między innymi z rejestracją, będzie można uzyskać na Infolinii pod numerem 86 222 34 88.
Polski Rower to drugi pilotażowy projekt uruchomiony przez firmę BikeU, który w całości składa się z komponentów wyprodukowanych w Polsce. W zeszłym roku podobny projekt uruchomiło miasto Jastrzębie-Zdrój. Projekt spotkał się z dużym uznaniem i zainteresowaniem mieszkańców.


2018-03-23 12:56 Opublikował: Przemysław Modzelewski