Strona główna » O firmie » Wydarzenia
„PEPEES” S.A. zawarł z ROYAL UNIBREW A/S umowę warunkową sprzedaży 100 % udziałów „BROWAR ŁOMŻA” Sp. z o.o.

Royal Unibrew w Łomży

Zarząd Przedsiębiorstwa Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S.A. z siedzibą w Łomży w dniu 14 lutego 2007r. jako Sprzedający zawarł z ROYAL UNIBREW A/S jako Kupującym - umowę warunkową sprzedaży udziałów Spółki zależnej „BROWAR ŁOMŻA” Sp.z o.o. z siedzibą w Łomży w liczbie 110.591 udziałów o wartości nominalnej 500 zł każdy, co stanowi 100 % udziałów w BROWAR ŁOMŻA Sp.z o.o. których jedynym właścicielem jest PEPEES S.A. Cena za nabywane udziały w BROWAR ŁOMŻA Sp.z o.o.została ustalona w umowie na łączną kwotę 126.000.749,94 PLN, tj. 1.139,34 PLN za jeden udział. Zawarcie umowy rozporządzającej udziałami oraz faktyczne zamknięcie transakcji nastąpi najpóźniej do dnia 15 czerwca 2007r. po wypełnieniu przez PEPEES S.A. i ROYAL UNIBREW szeregu warunków zawieszających.
Royal Unibrew jest międzynarodową firmą z duńskim rodowodem. Główna siedziba i największa linia produkcyjna zlokalizowana jest w Faxe Dania (na południe od Kopenhagi).Firma skupia cztery browary duńskie, po dwa litewskie i polskie, browar łotewski oraz zakład produkcji napojów bezalkoholowych na Łotwie. Wyroby Royal Unibrew powstają także na licencji na Karaibach i w Afryce.

Grupa zatrudnia na całym świecie około 2200 pracowników i eksportuje swoje produkty do 65 krajów. W 2005 roku Royal Unibrew osiągnęła przychód w wysokości prawie 428 mln euro przy wielkości sprzedaży 5,8 mln HL.

Royal Unibrew Polska powstała w kwietniu 2005 roku w wyniku przejęcia Browarów Polskich Brok-Strzelec oraz pakietu 48 proc. akcji browaru Perła-Browary Lubelskie SA przez Faxe Polska, spółkę córkę Royal Unibrew A/S w Polsce. Spółka jest właścicielem 2 browarów: w Jędrzejowie i Koszalinie, łącznie zapewniących roczną wydajność produkcyjną na poziomie miliona hektolitrów. Royal Unibrew Polska zatrudnia obecnie 340 osób.

 
Royal Unibrew – ważne fakty

  • W browarnictwie obecni od 150 lat (1856)
  • Notowany na giełdzie w Kopenhadze od 1998
  • Drugi największy brewery business w Skandynawii
  • Największy w Skandynawii eksporter piwa
  • Ceres®: wiodąca importowana marka piwa „strong” we Włoszech
  • Vitamalt®: Trzecia największa na Świecie marka piwa słodowego
  • Faxe Beer®: Wśród wiodących importowanych marek w Niemczech, Polsce i Litwie
  • Cido® napoje bezalkoholowe/sok/woda: Nr 1 na Łotwie, Nr 2 na Litwie, drugi największy producent napojów bezalkoholowych w krajach bałtyckich

 
Plan strategiczny RU na lata 2005 – 2007 – Sześć Obszarów Zainteresowania

  • Zapewnienie wzrostu przychodu z około 400 mln EUR w roku 2004 do co najmniej 600 mln EUR w roku 2007 wciąż osiągając dwucyfrowy ROIC (zwrot zainwestowanego kapitału) i marżę zysku jak również FCF stanowiący co najmniej 7 procent przychodu netto.
  • Dalszy rozwój w krajach bałtyckich poprzez optymalizację, integrację i usprawnienie celem uzyskania dwucyfrowego ROIC (zwrot zainwestowanego kapitału) i marży zysku najpóźniej w roku 2007.
  • Rozwijanie głównych atutów Royal Unibrew do funkcjonowania jako silna regionalna/krajowa marka.
  • Nasilać innowację produktową – skupiając się na rozwoju silnych marek poprzez wzrastające nakłady na marketing i rozwój produktu.i rozwój produktu.
  • Doskonalić się, aby zapewnić kontynuację oszczędności i racjonalizację by osiągnąć całkowite roczne korzyści na poziomie 2.7 mln EUR już w roku 2006.
  • Stworzenie nowej międzynarodowej tożsamości firmy.
2007-02-15 08:46 Opublikował: Szymon Janucik